Okolí Prahy 2024

TURISTICKÝ VÝLET  TJ  Klubu  turistů  PRACHATICE

OKOLÍ PRAHY, – v sobotu 18.5.2024, Křivoklátsko - Rakovnicko, rozhledna Velká Buková, Pustověty - Rakovník (XVIII.ročník)

Odjezd: z Prachatic v sobotu 18. května 2024 v 7:00 z Malého nám. Prachatice

Trasa BUS: PT – Vodňany – Písek – po D4/Strakonické – Dobříš – Zdice – Beroun (zast.bus Pod dálnicí, zde nastoupí Krampera, Pohanková, Červený K.) v cca 10:00 – rozhledna Velká Buková. Zde všichni výstup.

Odjezd: v cca 17:00, nebo dle dohody z Rakovníka, z určeného parkoviště.

Návrat do PT: cca ve 20:00

Po výstupu prohlídka a výstup na rozhlednu Velká Buková (vysoká 14,2 m, postavena 2008 – 2009, malebný kruhový výhled do údolí Berounky, Křivoklát.vrchovinu a při dobré viditelnosti Brdy a Krušné hory). Potom nástup do autobusu který nás odveze na rozc. Malá Buková (cca 2,0 km), zde všichni výstup a pěšky vpravo po modré lesem, Pustovětským údolím z kopce do obce Pustověty (2,6 km) – potom pěkná trasa romantickým údolím podél Rakovnického potoka, po červené přes Lašovice vlevo (4,7 km), přes Loučný mlýn – Dolní Chlum (7,2 km), stále po červené podél Rakovnického potoka  - Kohoutův mlýn, výklenková kaple (8,7 km) – rozc. Papírna (9,5 km) – kolem Zimního stadionu, Rakovník – rozc. U bazénu /Aquapark/(11,7 km) vpravo přes lávku po červené Čermákovými sady, Jírovcovou alejí kolem Pražské brány, gotic. kostela sv. Bartoloměje, Velké zvonice na náměstí (12,5 km). Zde vpravo je Informační centrum, zde doporučuji vzít mapku Rakovníka a ostat.info. Zde rozchod. Doporučuji nahoru po modré k severní, Vysoké bráně (vys. 48 m, nahoře vyhlídka na město), vedle je opravená histor. židovská čtvrť, synagoga, Rabasova galerie (13,0 km). Odtud doporučuji vlevo okruhem Havlíčkova ul., kolem Pivovaru Rakovnický Bakalář, Sixtovo nám., restaurace v pivovaru, vlevo Palackého ul. na velké Husovo náměstí, pěkná barokní radnice a vpravo Poštovní ul. ke katastrálnímu úřadu (kovové sochy koní), vlevo ul. Na Sekyře a vpravo přes most přes Rakovnický potok, parkoviště u nádraží nebo na autobus. nádraží bude čekat náš autobus (dozvíme se ještě na trase, kde řidič zaparkuje). V Rakovníku můžeme jít společně nebo někdo individuálně. Je zde dostatečné množství restaurací pro případné občerstvení, pití atd. Na Husovo náměstí a zpět k nádraží (bus) je trasa dlouhá cca 12,8 km, ale pokud půjde někdo doporučenou okružní trasou po městě, tak délka je cca 14,5 km.

Trasa A) cca 12,8 km

Odjezd v 17:00 (nebo dle dohody)

Trasa: A) Celá trasa cca 5 hod. a délka cca 12,8 km nebo (14,5 km)

Přibalte si s sebou dobrou náladu a chuť poznávat krásné a nové věci